Introductie

12 april 2017 - Gruissan, Frankrijk

Dit is de eerste keer dat wij via een "blog" een reisverhaal maken, het zal dus in het begin een beetje wennen worden.

Op 6 April zijn Froukje en Andre vertrokken met Ryan Air van Charleroi naar Perpignan. Daar met bus en trein naar Narbonne waar op het station een huurauto, Fiatje 500, klaar stond. Boodschappen gedaan, boot opgeruimd, voor de laatste keer oesters en cravettes gegeten in de "Perles de Gruissan", daarvan posten we een foto. Plan was om zondag te vertrekken maar de winverwachting was pal tegen en 20 knopen, niet fijn voor het eerste tochtje. Besloten om maandag, beetje wind mee, vlakke zee en zon, te vertrekken. Dit bleek een gelukkige keuze.

In ruim 10 uur zijn we voorbij Cadaques gevaren naar Estartit, zomers een loeidrukke motorboot haven maar nu erg rustig. De volgende dag op bezoek bij Lucy en Ton Boele die een huis hebben in spanje tussenEstartit en Palamos. Daar heerlijk gelunched, wijntje gedronken, bijgepraat en de was gedaan.