Torrevieja naar Garrucha

1 mei 2017 - Torrevieja, Spanje

Vandaag een lange weinig enerverende tocht. Totaal 11,5 uur gevaren op motor en fok, gemiddelde snelheid ongeveer 7,3 knoop. Onderweg kwamen we diverse fishfarms tegen en verder weinig bijzonders. De kust is hier rotsachtig met bergen, ziet er wel mooi uit. We waren van plan Cartagena aan te lopen maar het weer verslechtert dus het devies is mijlen maken als het weer goed is. Onderweg kwamen we nog een windjammer onder zeil tegen, de Frederyk Chopin, mooi gezicht, hij liep niet hard voor zo’n groot schip, maar 6,5 nm SOG.

We maakten ons nog enige zorgen of Carrucha wel groot genoeg was, in de pilot stond maximaal 12 meter maar, expansion works in progress. Deze werkzaamheden zijn inmiddels uitgevoerd en het blijkt een prima haven. De prijzen zijn hier niet te voorspellen, deze mooie haven kost maar €23/dag voor prima faciliteiten, in Torrevieja betaalden we €55 voor matige voorzieningen.

Morgen door naar Almeria, misschien wel het eindpunt voor ons. Grietje/Lisa en bemanning moeten dan maar regelen dat ze van Malaga naar Almeria komen. De komende dagen zit er nog een klein weer window naar Malaga, wellicht nemen we dat maar zeker is dat niet. We hebben geen zin om tegen 25 knopen wind 100nm te hakken.