Woensdag 24 mei 2017 – Malaga – Toeristje spelen en voetbal kijken

26 mei 2017 - Almerimar, Spanje

Jan Willem gaat op de fiets stokboord voor ontbijt halen, hij komt zelfs terug met heerlijke croissants! Wat een top begin van de dag.

Selfiestick van papa en mama gevonden

We gaan vandaag het fort van Malaga bekijken, het is een behoorlijke klim. Dit gaan we morgen voelen in onze kuitjes. De stad heeft veel groen, mooi parkje met veel kleurrijke bloemen. Goed voor mooie foto’s.

Wandelen in Malaga

Vanaf het fort kan je over de hele stad kijken, de stad is toch groter dan we in het begin gedacht hadden. Malaga staat op de vijfde plek voor grote steden van Spanje, de haven is in verhouding behoorlijk klein. Hier zijn maar 25 plekken.

Fort van Malaga

Op de weg terug naar de boot doen we nog even boodschappen voor de rest van de vakantie. Vanavond gaan we ‘kleine hapjes eten’, lang verhaal maar Roald kon even niet meer op het woord tapas komen… Overmorgen gaan we lekker bbq-en vanaf de boot. We hebben zo’n bbq die op de railing van de boot geklemd kan worden.

Roald en ik lopen terug naar de boot, de rest neemt een taxi met alle boodschappen in de achterbak.

Na de borrel gaan Jan Willem, Q en ik nog even zwemmen bij het strand. Daarna gaan we ons klaar maken voor de grote avond van Ajax, ja jullie lezen het goed. Ik als PSV fan ga zowaar Ajax aanmoedigen. Alle drie de heren zijn namelijk Ajaxied in hart en nieren.. Het douchen neemt iets meer tijd in beslag dan gepland, wat volgens mij de mannen iets wat zenuwachtig maakt. We gaan opzoek naar een tapas restaurant en na wat getwijfel eindigen we in Papa y Pepe, dit restaurant zat vanmiddag vol met locals. Dus dat beloofd wat. Dat ons Spaans niet heel goed is blijkt al snel als het eten op tafel komt. Alles wat we besteld hebben is namelijk gefrituurd en verschilt niet erg van elkaar; garnalen, inktvisjes, calamaris en patatas bravas. Om 20:35 vragen we toch echt de rekening, alhoewel de Irish pub in ons zicht ligt. Willen we de aftrap niet missen.

Ajax

Helaas eindigt de avond anders dan gehoopt, de uitkomst voor onze stapavond veranderd echter niet. De sfeer is even iets timide, maar al snel gaan we aan een heerlijke cocktail. Roald en Q verlaten ons halverwege de avond. En wij gaan nog even verder naar club Tenessee. Hier worden goede Spaanse hitjes gedraaid en er wordt veel gedanst. Meteen al een enorm succes. Ze hebben hier dus wodka met een caramel smaak, gevaarlijk spul. Om 03:00 nemen wij een taxi naar de boot, toch een schappelijke tijd! In de haven hebben ze een buiten fitness, ter compensatie gaan we hier nog even aan de slag. Het gaat immers om het idee… Morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade