Maandag 22 mei 2017 – Almerimar – Motril – Beestenbende

26 mei 2017 - Almerimar, Spanje

Om 09:00 worden Grietje en ik wakker. We kleden ons eerst veel te warm aan, we moeten onszelf er even aan herinneren dat we net in zuid Spanje zijn wakker geworden. Eerst even stokbrood en beleg halen en ontbijten met z’n allen. Daarna komt Stuart nog wat handrails brengen voor het volgende klusproject van Andre. Jan Willem en Grietje hebben de boot zeil-klaar gemaakt. Roald, Quirine, Jochem en ik hebben voor drie dagen boodschappen gedaan. Vanavond aan de walstroom kunnen we een lekkere GT maken!

Eerst tocht

Om 12:15 zijn we vertrokken, fok en grootzeil gehesen. Helaas ging de wind snel liggen en hebben we de fok weer ingedraaid.

We hebben eigenlijk gelijk op dag 1 al behoorlijk wat beesten afgevinkt. Om te beginnen bij de beestenbende op de eerste foto bij deze blog J

Het tweede beestje zagen we in de verte, we stonden te kijken naar een vlek in het water. Toen we dichterbij kwamen, kwam er een beetje beweging in het beestje. Het bleek een schildpadje te zijn, awesome dude! Vervolgens ging de beestenbende aan boord verder, het eerste biertje al varend is een feit.

Daarna zagen we een aantal vinnetjes boven het water uitsteken, dolfijnen?! Nee, het waren zowaar kleine haaitjes. Dit zagen we aan de manier waarop ze door het water voortbewogen. Spannend dus! Even later zagen we voor de boot wat in het water liggen, de beestenbende continues… Het bleken drie, wat grote, dolfijnen te zijn. We denken een Griend. Hoe dichterbij we komen, hoe meer ze onder de oppervlakte van het water verdwenen. Ze gingen met z’n drieën zij aan zij rustig liggen, totdat wij ze voorbij gevaren waren.

Wat een ontzettende top start van de vakantie!

Douane vlak voor Motril

Vlak voor Motril kwam er een douane boot voorbij varen, helaas keerde deze daarna om. Om alsnog bij ons aan zij te komen liggen. Hij zette drie heren van de douane bij ons af aan boord, dit ging gelukkig heel netjes en zonder stoten. Het was al snel duidelijk dat er een van de drie heren in opleiding was, want hij kreeg bij elk formulier een uitleg. We moesten de papieren van de boot tonen en al onze paspoorten. Er ontstond nog even verwarring over de vlag achterop, de herkomst van de boot en onze nationaliteit; Nederlands, Frans, Nederlands. Het was ook erg ingewikkeld.

Grietje attendeerde de douane ook nog even op het feit dat ze vooral niet ons verzekeringspapiertje mochten laten wegwaaien. Waarop hij antwoordde: keep calm! Vervolgens vroeg hij Grietje op d’r adresgegevens en hij wilde haar nummer wel apart op een blaadje. Sjans met de douane, vink. We hebben de heren afgezet bij de haven van Motril rond ca. 18:50.

Hij ligt er mooi bij

Q en ik hebben macaroni met pesto, groene asperges, boontjes, kip en mozarella gemaakt. We hadden reuze honger zo na onze eerste dag varen. Als aperitief hebben we een heerlijk Gin Tonic (GT) gedronken. Jan Willem had het idee dat er voorbij de haven een feestje was, hij zag namelijk een proleetmagneet. Voor de gene die niet weten wat een proleetmagneet is, dit is een licht dat de lucht in schijnt en daarbij van links naar rechts beweegt. Na een tijdje kwam hij echter tot de jammerlijke conclusie dat dit de vuurtoren van de haven was…

Snel ons mandje in!