Zondag 21 mei 2017 – Vertrek richting Almerimar

26 mei 2017 - Almerimar, Spanje

Tijd om de blog weer op te pakken, zoals al aangegeven door Andre en Froukje, zijn het nu Grietje en ik (Lisa) die jullie verder mee nemen langs de Spaanse kust. Roald, Quirine, Jochem en Jan Willem vergezellen ons op deze tocht. Vanaf Den Haag Holland Spoor, langs Laan van noi naar Leiden Centraal, waar Jochem en Jan Willem (iets wat brakjes) op ons staan te wachten. Om 18:50 is het tijd om te boarden, maar helaas geen deuntje aan het einde van onze vlucht van Ryanair richting Malaga.

Om 22:45 landen we op Malaga en gaan wij richting de bagage, door de overvolle vlucht moesten namelijk alle koffers ingecheckt worden. Terwijl we bij de bagageband aankomen, staan er allemaal dranghekken en staan mensen te juichen. Real Madrid is vandaag in Malaga kampioen geworden en vliegen terug naar huis. Helaas moeten wij snel doorlopen en kunnen we Ronaldo niet bewonderen, want Johnny (onze taxi chauffeur) stond al een tijdje op ons te  wachten buiten het vliegveld.

Jochem zat voorin lekker te kletsen met Johnny en meldde nog even snel tussendoor dat we mega honger hebben, of we tussendoor nog even ergens kunnen stoppen voor wat eten. Maar helaas vindt Johnny dit onzin. De autorit duurde ca. 2,5 uur, vlak voordat we aan kwamen in Almerimar reden we voorbij een McDrive. Johnny deed toen voorkomen alsof hij ons expres had laten wachten, want nu smaakt de burger nog lekkerder.

De boot ligt er mooi bij, eerst even de boot wat dichter bij de kant leggen. Daarna kunnen we onze spullen aan boord laden. Zodra de laatste tas de boot raakt, gaan we nog even een verfrissend biertje drinken in het café tegenover de boot. De bierpullen zijn gekoeld, waardoor ons eerste vakantie-biertje extra koud is. Heerlijk! Een goede start van onze week. Het is inmiddels 03:00 en wij duiken ons bed in.