Nico te vroeg, Hans ophalen en naar Lagos

7 juni 2017 - Vilamoura, Portugal

Toen ik de mail van Nico las waarin hij eindigde met “tot morgen” voelde ik al licht nattigheid die ik echter zeer onterecht negeerde. Ik dacht, “hij komt toch overmorgen?” , maar dacht dat hij zich verschreven had. Nico reisde echter een dag te vroeg naar Eindhoven Airport en bracht ons daarna allemaal in verwarring. Bij het eerste poortje op de airport merkte de Ryanair medewerker op dat Nico een Boarding pass voor de dag erna had. Nico in paniek, in plaats van te twijfelen aan zijn agenda notitie twijfelde hij aan zijn boeking. Hij was er vast van overtuigd dat hij een dag te laat geboekt had en dat Hans en Andre Maandag tweede pinksterdag op hem stonden te wachten. Voor €115 kon hij nog net een ticket kopen om toch direct af te vliegen naar Faro. Ondertussen Appte hij naar Hans en sprak mijn voicemail in. Hans dacht vervolgens dat hij een dag te laat geboekt had en Andre begon te twijfelen aan zijn planning, hij verwachte Nico en Hans toch echt pas Dinsdag.

Nico betaalt vandaag

Uiteindelijk bleek dat Nico gewoon een dag te vroeg naar het vliegveld was afgereisd. De planning was om Dinsdag allemaal aan te komen, Nico om 13:05 op het vliegveld en Hans om 13:30 op het station. Gelukkig had Andre een auto en kon Nico ook op Maandag ophalen. En zo gebeurde het. Eenmaal aan boord begonnen Nico en Andre na te denken en begrepen dat Hans en Jolinda op maar anderhalf uur rijden met de auto kampeerden. De aankomst tijd van Hans op het station van Faro werd bepaald door de eerste trein die hij uit de provincie kon nemen. Deze tijdkrapte doorbraken Nico en Andre door Hans om 09:00 s’morgens op te halen, dit bood dan de mogelijkheid om Dinsdag al te gaan varen. Uiteindelijk vertrokken we Dinsdag om 13:00 uur richting Faro waar wij om 17:30 aankwamen. Rustige zee en een laf windje pal op de kop, dus moteren!

De Camping Afscheid voor ruim een week

Jolinda is blij ons te zien Vissers haven van Lagos

In Lagos Portugal, Lagos Nigeria is hier naar vernoemd maar ligt nog een stukje verder, over een ondiepte, door een kanaaltje en onder een brug door afgemeerd in de jachthaven. Lagos was vroeger een beroemde en belangrijke havenstad. Koning Sebastiao reisde vanuit Lagos met een reusachtige vloot naar Afrika om de ongelovigen voor eens en voor altijd te verslaan. De daaropvolgende vernietiging van zijn leger bij Al Kasser Al-Kabir, in 1578, betekende het begin van het snelle einde van Portugal als wereldmacht. Pas nu, na het behalen van het Europees kampioenschap voetbal in 2016, zijn ze hier een beetje overheen.

Pleintje lagos Tegeltjes huis

Voor ons is Lagos een oorspronkelijk stadje met leuke pleintjes en restaurantjes. In één ervan aten wij. Morgen om 08:00 door de brug en naar Cabo Vicente, daar ankeren en zwemmen, vervolgens door naar Sines. Het is noordenwind, maar we proberen een stukje te zeilen.

Te laat voor de mis Deze meeuw heeft er schijt aan

1. Froukje:
    7 juni 2017